torsdag 14 april 2011

dyng kåt o hur helig som helst

"Mia Skäringer får framför allt 30-plussiga kvinnohjärtan att darra av ångest och jubla av igenkänning." Dagens Nyheter

Mia Skäringer delar med sig av sina erfarenheter, av skilsmässa, föräldraskap, dåligt samvete, prestationsångest och vacklande självförtroende. Hon krossar myten om superkvinnan som glatt leende håller alla bollar i luften samtidigt, och önskar alla att våga vara den man är.
* * * * * * * * *

Det är skrikande ärligt och öppet. Mensblod och kiss-i-brallan och ångest över tjockma och ett misslyckat äktenskap. Det är kärlek, kåthet och barn.

Kvinnorollen är sannerligen inte lätt att leva upp till, man ska vara glad, kåt, framgångsrik, tålmodig, en bra mamma, en spännande partner och en förstående vän samtidigt. Mia Skäringer fick mig att (ännu tydligare än förr) känna att jag faktiskt inte måste. Jag duger precis som jag är. Det var inte i allt jag kände igen mig. MEn det var en hel del iaf.Det blev mycket skratt o en å en annan tår .

Det är en bok som jag kan rekomendera ...den får 4 av 5 stjärnor av mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar